4/18/2024 (甲辰年[龙] 农历二零二四年三月初十 星期四)
         Create an account   Log In    Web Mail
HomeOACAChinese SchoolChinese Culturale ResourceContact  


DONATE TO OACA ONLINE VIA PAYPAL NOW

OACA's Recent Actions to Help Fight the Covid-19

Dear members and friends of OACA,

Since OACA called on our community members to show our support to the frontline health workers more than 2 weeks ago, we have received a large quantity of donated supplies including various face masks, medical gloves,disinfecting wipers, disinfecting sprays, disinfectant hand sanitizer, and cash donations from more than 20 individuals in just a few days. Although these donations are limited and cannot meet the spiking needs of medical and hygiene supplies from everywhere, it fully reflects the kindness and caring of our community and the sense of responsibility we have to fighting against the covid-19 pandemic.

To help fill the gap of increasing needs of these supplies,OACA also contacted various importers, distributors, Chinese Associations in nearby cities and other channels. In the end, we successfully secured a donation of 1000 KN95 masks and 1,900 regular masks from WAUCA ‘s stockpile of supplies donated by city of Suzhou to Seattle area 

After receiving these supplies, the OACA board members immediately planned and distributed them to the places where they are most needed including local hospitals, clinics, Police Department, grocery stores and we were greatly appreciated by all of them.

While donating most of these supplies to the frontline workers, we have not forgotten our own community, especially those in urgent need of personal protective equipment (mainly masks). So we decided to distribute a proportion of masks to these families for free. So far, more than 50 families have registered and each received at least one pack of face masks from us. We are so happy for them! And together we will get through this!

Thank you all and stay safe and healthy!

OACA


各位会员以及朋友们,大家好!

自从十几天前协会发出号召,请华人社区居民向抗疫一线工作人员捐献物资以来,短短几天时间,我们就收到了来自近二十位社区居民捐赠的各类物资,包括:医用口罩, 医用手套,普通防护手套,Clorox 消毒巾,儿童口罩,消毒洗手液,N95口罩,医疗外科口罩,消毒液喷剂,酒精,以及捐款。这些物资尽管数量和需求相比不是很大,但充分体现了我们社区居民的爱心和视抗疫为己任的责任感。特别是我们华人社区有不少人都是既捐钱又捐物,一个月前刚刚为大陆的疫情捐了款,这次听说社区有难,便又立刻再次出钱出物,让人非常感动!这些捐赠的物资,没有经过一丝一毫的耽搁,便立即被送到了几家本地急需它们的诊所。

鉴于我们社区抗疫一线对抗疫物资的需求量很大,时间很紧迫,我们华人社区的捐助无法满足那么大的需求,同时我们也了解到很多华人家庭本身也十分需要个人防疫物资(PPE),我们华人协会分头联系了不同的进口商、经销商、兄弟协会以及其它可能的渠道。最后,OACA与华州华人联合会WAUCA协商,将苏州市捐助西雅图地区的部分一次性的医用口罩(1000 KN95口罩以及1900平面口罩)协调给奥林匹亚华人协会!

在收到这批抗疫物资以后,协会理事又马不停蹄,一方面把它们捐赠给急需的一线抗疫机构和人员,到目前为止,收到我们捐赠口罩的机构有多家当地诊所、警察局、超市等。他们对奥林匹亚华人协会的行动都表示了衷心的感谢!

在向抗疫一线机构捐赠的同时,我们心中也一直念念不忘我们华人社区的同胞,因为我们在前段时间走访社区居民时已经发现很多华人家庭缺少必要的个人防护用品(主要是口罩),所以我们决定拿出一部分平面口罩,免费分发给我们社区需要的家庭以备急需。经过周四周五两天的登记以及周六一天的派发,目前已有五十个社区家庭和个人至少领取到了一包口罩。看到大家开心的表情和话语,我们理事会全体成员都感到无比的开心和喜悦。在此,我们由衷的感谢大家对华人协会的理解、支持与鼓励,也希望我们华人社区通过我们近几次的活动,包括2019年春晚的举办、2020年春晚的筹备(此次春晚由于疫情未能如期举办,但筹备和动员工作做的非常深入),以及这次对中国和我们所在社区抗疫的支持,看到我们华人社区的爱心、团结和力量。最后,祝愿我们每一个人及所在的家庭在此次疫情中都平安、健康!谢谢大家!



各位會員以及朋友們,大家好!

自從十幾天前協會發出號召,請華人社區居民向抗疫一線工作人員捐獻物資以來,短短幾天時間,我們就收到了來自近二十位社區居民捐贈的各類物資,包括:醫用口罩, 醫用手套,普通防護手套,Clorox 消毒巾,兒童口罩,消毒洗手液,N95口罩,醫療外科口罩,消毒液噴劑,酒精,以及捐款。這些物資儘管數量和需求相比不是很大,但充分體現了我們社區居民的愛心和視抗疫為己任的責任感。特別是我們華人社區有不少人都是既捐錢又捐物,一個月前剛剛為大陸的疫情捐了款,這次聽說社區有難,便又立刻再次出錢出物,讓人非常感動!這些捐贈的物資,沒有經過一絲一毫的耽擱,便立即被送到了幾家本地急需它們的診所。

鑑於我們社區抗疫一線對抗疫物資的需求量很大,時間很緊迫,我們華人社區的捐助無法滿足那麼大的需求,同時我們也了解到很多華人家庭本身也十分需要個人防疫物資(PPE),我們華人協會分頭聯繫了不同的進口商、經銷商、兄弟協會以及其它可能的渠道。最後,OACA與華州華人聯合會WAUCA協商,將蘇州市捐助西雅圖地區的部分一次性的醫用口罩(1000 KN95口罩以及1900平面口罩)協調給奧林匹亞華人協會!

在收到這批抗疫物資以後,協會理事又馬不停蹄,一方面把它們捐贈給急需的一線抗疫機構和人員,到目前為止,收到我們捐贈口罩的機構有多家當地診所、警察局、超市等。他們對奧林匹亞華人協會的行動都表示了衷心的感謝!

在向抗疫一線機構捐贈的同時,我們心中也一直念念不忘我們華人社區的同胞,因為我們在前段時間走訪社區居民時已經發現很多華人家庭缺少必要的個人防護用品(主要是口罩),所以我們決定拿出一部分平面口罩,免費分發給我們社區需要的家庭以備急需。經過週四周五兩天的登記以及週六一天的派發,目前已有五十個社區家庭和個人至少領取到了一包口罩。看到大家開心的表情和話語,我們理事會全體成員都感到無比的開心和喜悅。在此,我們由衷的感謝大家對華人協會的理解、支持與鼓勵,也希望我們華人社區通過我們近幾次的活動,包括2019年春晚的舉辦、2020年春晚的籌備(此次春晚由於疫情未能如期舉辦,但籌備和動員工作做的非常深入),以及這次對中國和我們所在社區抗疫的支持,看到我們華人社區的愛心、團結和力量。最後,祝愿我們每一個人及所在的家庭在此次疫情中都平安、健康!謝謝大家!


Olympia Area Chinese Association (a 501(c)(3) non-profit organization) Copyright © 1980 - 2024